Jelenlegi hely

Címlap » Mesterek

Srí Ramana Maharshi

Srí Ramana Maharshi indiai Mester, az advaita védanta "koronaékszere".

Az advaita védanta azt tanítja, hogy nincs kettősség, vagyis a személyes lélek és az egyetemes lélek nem különbözik egymástól. Híres kijelentése:

Te Az vagy! Tat tvam asi!

"A nemkettõsség azt jelenti, hogy csak az Abszolútum létezik. Az egész kozmosz az Abszolútumban van, és nincs önmagában rejlõ léte, pusztán megnyilvánítja az Abszolútumot, amely ennek ellenére örökké változatlan és megnyilvánulatlan marad. Olyan ez, mint ahogy az ember álmában lévõ személyek és események magában az emberben élnek, és nincs rajta kívüli valóságuk. Mégsem adnak hozzá semmit azzal, hogy létrejönnek, és nem vesznek el belõle semmit a megszûnésükkel. Azt jelenti ez, hogy az Abszolútum a kozmosz és minden létezõ Önvalója. Ennélfogva azáltal, hogy az ember keresi az Önvalóját, a "Ki vagyok én?" folyamatos vizsgálódása által, lehetséges felismernie azonosságát az Egyetemes Léttel. Srí Bhagaván a legtisztább advaitát tanította." (részlet: Arthur Osborne Advaita)

Bhagavan felbecsülhetetlen kincset adott át azáltal, hogy az advaita meredek ösvényét járhatóvá tette a modern ember számára, illetve a nyugati elme részére is megfoghatóvá tette azt. (Tanítványi lánc: Maharshi- Papaji- Mooji )

Személyes kötődés fűz hozzá, hisz  a Gondviselő kegyelméből eljutottam Indiába az Arunachala Hegy lábához, arra a helyre, ahol Srí Ramana élt emberi testében, hídat képezve múlandó és Örökkévaló között.

16 évesen ébredt fel az ego kábulatából, amikor is spontán halálközeli élménye volt. Nem lévén más választása, elhatározta, hogy éber figyelemmel kíséri végig saját halálát.

Azt tapasztalta, hogy hiába jönne a fizikai halál, Ő valami jóval kiterjedőbb létező, Akit  nem érint a test halála... Ebben a pillanatban feleszmélt. Meghalt az ego számára és megszületett a Valóságban.

Nem tudott többé beilleszkedni a világi életbe, ezért Dél Indiába, az Arunachala szent hegyéhez zarándokolt, amelyet a hinduk a megtestesült Sívának tartanak. A Hegy lett Ramana mestere.

Sokáig a Tiruvannamalai-i negytemplom egyik földalatti csarnokában az Önvaló boldogságába merülten meditált, majd az erdőben elvonultan élt, de miután egyre többen fordultak hozzá útbaigazításért és oltalomért, lassan ashram épült fel körülötte a hegy lábánál. 1950-ig itt tanított csönddel, és olykor szavakkal is, de igazából a csöndben hitt.

Abban a pillanatban, amikor elhagyta testét, egy hatalmas, fényes csillag haladt át az égen, és eltűnt az Arunachala csúcsa mögött.

Halála előtt, mikor hívei azon keseregtek, hogy elhagyja őket így válaszolt: " Azt mondják meghalok. De hát hová is mehetnék, és hogyan? Itt vagyok!" Így emlékeztette a siratókat arra, hogy tévesen a testével azonosítják őt.

Íme egy kis ízelítő Srí Ramana tanításaiból:

"A felismerés állapota olyan, mint egy egyenes főútvonal, az intellektus és az érzékek pedig, mint az őserdő. Mindannyian az őserdőben tévelygünk. Nehéz a főútra kijutni, de ha már ott vagyunk, az út egyenes és könnyű. Ezért mondom, hogy az Önvaló felismerése könnyű.

  • A megszabadulás annak tudása, hogy soha nem születtél. Légy csendes és tudd: Isten vagyok. Csendesnek lenni annyit tesz, mint nem gondolkodni.
  • A Valóság felismerésének akadályai: az emlékezet, a gondolkodás szokása, a felhalmozott hajlamok.
  • Az Önvaló felismerésének eszközei:

         - az elme elfordítása annak tárgyaitól, és hogy nem úgy tekintünk a világra, mint ami tárgyi természetű.

          -az elme belső működésének megszüntetése

          -az elme sajátosságok nélkülivé tétele

          -az elme elnyugtatása a tiszta tudatosságban

  • A Szív tiszta tudatosság, téren és időn túli. Légy tisztában azzal, hogy a Szívben lévő tiszta és változatlan Én-tudat az a tudás mely - az ego felszámolása által- elhozza a megszabadulást.
  • A tiszta tudás, mely a Szív, mindent magában foglal, s azon kívül semmi sem létezik. Ez a végső valóság.
  • Tapasztalatunk a világról nem egyéb, mint az arról alkotott gondolataink.
  • Nem létezik más csak az elme, és az egész világ egy, a Tudatosságban megjelenő látszat.
  • Minden belül található, semmi sincs kívül.
  • A szellem tévesen a durva testtel azonosítja magát. A testet az elme vetíti ki és az elme maga a szellemből ered. Ha a téves azonosulásnak vége szakad, akkor béke és szakadatlan boldogság lesz jelen.
  • Boldogság, egységes, egylényegű osztatlan boldogság: Te is Az vagy, az  Brahman, mely egyben ezt a világot is alkotja. Folyamatosan, csöndesen, okosan és éles értelemmel mindig ezen az igazságon meditálj a Szívedben!
  • Így el fogod érni a lényegi tudást, mely mentes a kétségektől, és tiszta mint a tenyérben lévő víz. "

 

Hangfelvétel Srí Ramana tanításaiból: 40 versszak a valóságról 1/2   40 versszak a valóságról 2/2

Ezt a dalt Indiában hallottam először és aztóta is sokszor hallgatom. Himnusz az Arunachala-hoz: Omkara: Into your heart Arunachala.


Ha tetszett a tartalom, iratkozz fel a hírlevélre, hogy rendszeresen értesülhess az új tartalmakról. Feliratkozni ezen a linken tudsz.

Facebook

"Most, hogy elértétek az áldott emberi létformát, nincs más kötelességetek, mint tudakozódni az Abszolút felől"

(Védánta szútra)

Adomány

Kérlek, ha értékesnek, és a magad számára építőnek érzed a honlapon található tartalmakat, támogasd a munkámat lehetőségeid szerint.
Én cserében támogatlak abban, hogy tudatosabb, és ezáltal boldogabb életet élhess!

A honlap támogatója

A Lélek Café honlap az AdminSys Kft. önzetlen anyagi és teljes körű technikai támogatásának köszönhetően működik!

 

http://www.adminsys.hu

Bejelentkezés

"A léleknek lélek iránt való érzékenysége a szeretet." (Hamvas Béla)

Archívum